Taustaa |

Ravimaailma |

Matkailu |

Konsultointipalvelut |

Ajatuksia sponsoroinnista |

Lehtiartikkeli |

 

Ajatuksia sponsoroinnista
- Partnership-suhteiden
rakentaminen ja kehittäminen.

Yritysten sponsorointiin käyttämät panokset ovat viime vuosina olleet Suomessa 80-100 miljoonaa euroa vuodessa (Gallup Media). Summa vastaa
radiomainonnan, ulkomainonnan ja elokuvamainonnan yhteisarvoa. Ravien yhteistyökumppaneilta tuleva rahamäärä on minimaallinen, kun sitä verrataan esimerkiksi urheiluun kohdistuviin sponsorisopimuksiin.
Mediaviihde.fi julkaiseman tiedon mukaan Suomessa yritykset ja yhteisöt panostavat yksinomaan urheiluun vuosittain noin 60 miljoonaa euroa.

Sponsorointipanoksista 60-70 % kohdistuu urheiluun ja 15-20 % korkea- tai populaarikulttuuriin.

> Esimerkki

 

Design: Mainostoimisto Printos Oy | © 2006